För att handla på www.lovelylinen.se och www.lovelylinen.com måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m.
Samtliga priser är inklusive moms för beställningar som levereras inom Sverige/EU. Om en beställning ska levereras utanför EU, kommer samtilga priser att justeras och visas i kassan utan moms. Det beror på att kunder utanför EU inte behöver betala svensk moms.
Det kan dock tillkomma andra avgifter när varorna ska importeras. Läs mer i avsnitt 8.
1. Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 1-3 respektive 10-14 arbetsdagar från beställningsdagen. Den kortare leveranstiden gäller för produkter vi har i lager. Produkter som måste har tagit slut i lager tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar.
Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta 7 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
2. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta mail för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.
3. Betalning
Om du har erlagt betalning och på ett korrekt sätt häver köpet så gör vi en återbetalning av beloppet inom 10 dagar räknat från den dagen vi har mottagit din retur.
3.1 Förskottsbetalning
Ingen fakturaavgift. Vi skickar dig en pdf-faktura till den e-postadress du angivit vid köptillfället. Fakturan ska betalas i förskott. Din beställning skickas när betalning är bokförd på vårt bankkonto.
3.2 PayPal
Du kan välja att betala med ditt PayPal-konto eller med ditt kort via PayPal utan att du har något konto hos PayPal.
3.3 Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
3.4 Swish
En smidig betalning - du anger bara ditt telefonnumer, öppnar Swish-appen på din telefon och godkänner betalningen med ditt Mobila BankID.
3.5 Payson Kortbetalning
Du fyller i dina kortuppgifter för att genomföra köpet. En eventuell identifering med BankID eller annan app kan vara nödvändig.
4. Frakt & transport
4.1 Inom Sverige
Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Kardelen AB betalningsansvarig. Meddela kundservice direkt för snabbast service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 150 kr.
4.1.1 PostNord MyPack Collect
En kostnad för frakt tillkommer med f n 69 kr per order, oavsett antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser av Kardelen AB / Lovely Linen. Detta gäller beställningar där ordervärdet inte överstiger 1000 kr inkl moms. Beställningar över 1000 kr inkl moms skickas fraktfritt. Varorna skickas med PostNord och din beställning kan du få hämta hos närmaste postombud.
4.1.2 PostNord MyPack Home
En kostnad för frakt tillkommer med f n 99 kr per order, oavsett ordervärde, antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser av Kardelen AB / Lovely Linen. Varorna skickas med PostNord och din beställning levereras hem till dig enligt PostNords rutiner för hemleveranser.
4.1.3 DHL
Kostnadsfri leverans till ditt närmaste utlämingsställe, oavsett ordervärde.
4.2 Inom EU
Alla beställningar inom EU skickas med UPS eller DHL. En kostnad för frakt tillkommer, f n 100 kr / 10 EUR per order, oavsett antal varor eller ordervärde. Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Kardelen AB / Lovely Linen betalningsansvarig. Meddela kundservice direkt för snabbast service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans.
4.3 Utanför EU / Övriga världen
Alla beställningar utanför EU skickas med UPS. En kostnad för frakt tillkommer, enligt det som anges i kassan, oavsett antal varor eller ordervärde. Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Kardelen AB / Lovely Linen betalningsansvarig. Meddela kundservice direkt för snabbast service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans.
5. Ångerrätt
Som kund hos Kardelen AB / Lovely Linen har du rätt att ångra ett köp inom 30 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via kontaktformuläret på sajten senast 30 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.
Vill du returnera ett köp rekommenderar vi att du tar kontakt med vår kundservice via kontaktformuläret på sajten senast 30 dagar från mottagandet av varan. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- Ordernummer
- Namn på de produkter du vill returnera
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med följesedeln (eller en kopia av följesedeln), detta påskyndar hanteringen av din retur.
För att returnera varan, kontakta vår kundesrvice, så erhåller du en returfraktsedel och får information om hur du går till väga.
6. Fel i vara
6.1 Fel vid leverans
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att Kardelen AB / Lovely Linen vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Kardelen AB / Lovely Linen. Kardelen AB / Lovely Linen har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.
6.2 Reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till Kardelen AB / Lovely Linen. Om du som privatkund har gjort ett köp hos någon av Kardelens AB / Lovely Linens återförsäljare, ska du alltid kontakta återförsäljaren för att få hjälp med ditt ärende.
7. Eventuella extra kostnader för dig som bor utanför EU
För kunder som bor utanför Europesika Unionen kan det tillkomma ytterligare kostnader i form av tull eller andra skatter när varan ska transporteras in i landet. Sådana kunder betalar ingen moms i Sverige. I dagsläget har Lovely Linen / Kardelen AB ingen möjlighet att kontrollera hur mycket en sådan införtullning kommer att kosta dig som slutkonsument. Vi rekommenderar att du kontaktar lokala myndigheter för att kolla upp detta inför ditt köp.
8. Tvist
Vid eventuell tvist kommer Kardelen AB / Lovely Linen att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
9. Företagsinformation
Kardelen AB / Lovely Linen, organisationsnummer: 556453-2553, Mossvägen 12, 29159 Kristianstad, Sverige.